TRENING EMS

EFEKTYWNOŚĆ - MOTYWACJA - BEZPIECZEŃSTWO

 

Trening EMS całego ciała, jest wysoce efektywną i oszczędną czasowo metodą treningową służącą zwiększeniu siły i masy mięśniowej przy jednoczesnej redukcji tkanki tłuszczowej. Przynosi również bardzo dobre efekty przeciwbólowe w obrębie stawów oraz kręgosłupa. Sesja treningowa trwa zaledwie 20 minut i jest zawsze prowadzona przez wykwalifikowanego trenera. Wystarczy ćwiczyć 1 raz w tygodniu, aby osiągnąć wyznaczony cel. Po 8 tygodniach intensywność treningów można zwiększyć do 2 razy w tygodniu.  Dla sprawdzania efektywności treningów zakładana jest indywidualna karta magnetyczna, na której zapisywane są wyniki treningowe. Monitorowanie zapisanych wyników pozwala z tygodnia na tydzień zwiększać intensywność treningu, a tym samym zbliżać się do wyznaczonego celu. Podczas jednego treningu EMS mięśnie wykonują średnio 150 razy więcej napięć, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnego treningu. Według badań przeprowadzonych przez Uniwersytet w Bayreuth oraz przez Niemiecki Uniwersytet Sportowy w Koln trening EMS jest o 40% bardziej efektywny niż tradycyjny trening siłowy.Aby podnieść jeszcze bardziej efektywność treningu firma MIHA BODYTEC opracowała nowy rodzaj kamizelek treningowych. Zastosowano elastyczne strefy rozciągania wykonane z bezlateksowego silikonu dla zapewnienia optymalnego dopasowania oraz innowacyjny system optymalnego dopasowania elektrod do różnej budowy ciała oraz podczas wykonywania dynamicznych ruchów.

 

 

 

Dzięki opiece certyfikowanego specjalisty, trening EMS jest „treningiem indywidualnym/personalnym”. Zadaniem trenera jest znalezienie równowagi pomiędzy poziomem możliwości, a celami klienta, oraz zapewnienie pomyślnej realizacji poprzez indywidualną motywację. Jednym z głównych zadań trenera jest monitorowanie przestrzegania terminów. Wyrobienie sobie nawyku powoduje zmianę początkowej motywacji treningowej, na trwałą i całościową zmianę naszych przyzwyczajeń, wliczając w to bardziej aktywny styl życia.

Na pierwszym treningu wykonywane są pomiary ciała ( urządzenie TANITA ), co u wielu ćwiczących jest kolejnym bodźcem motywacyjnym.

Odpowiednio przebadana technologia, która powstawała przez wiele dziesięcioleci we współpracy z doświadczonymi trenerami, stanowi podstawę bezpiecznego treningu. Wytyczne dotyczące bezpiecznego stosowania zostały opracowane poprzez analizę praktycznych doświadczeń i połączenie ich z badaniami naukowymi.

Z treningów EMS korzystają zawodowi sportowcy (Usain Bolt, bracia Kliczko, piłkarze Bayernu Monachium, PSG, Atletico i Realu Madryt itd.), agencje rządowe (NASA), gwiazdy show biznesu i modelingu (aniołki Victoria Secret, Madonna, Liz Hurley itd. ) co jest jednym z dowodów bezpieczeństwa treningów EMS.

Porównanie treningu EMS z treningiem na siłowni

Trening EMS

(Body Shape)

Siłownia

(Trening siłowy)

Czas treningu 20 minut 2 h (2 sesje treningowe)
Optymalna częstotliwość 1-2 w tygodniu 3-4 w tygodniu
Widoczność rezultatów po 4-8 sesjach po minimum 12 treningach
Utrata wagi (tk. tłuszczowej) do 3x szybciej 1x
Przyspieszenie metabolizmu znacząco nieznacznie
Redukcja cellulitu znaczna nieznaczna
Wzrost siły mięśni nawet 3 x szybszy 1x
Przyrost mięśni głębokich i mięśni core zawsze tylko przy wybranych ćwiczeniach
Obciążenie stawów i ryzyko kontuzji nie tak
Działanie rehabilitacyjne (bóle pleców, kontuzje kolan/bioder) tak tylko z fizjoterapeutą
Regulacja dysproporcji/asymetrii mięśniowej tak tylko przy wybranych ćwiczeniach
Sprzęt potrzebny do odbycia treningu efektywny trening całego ciała przy użyciu sprzętu EMS potrzebna cała dobrze wyposażona siłownia
Przeszkolony trener personalny zapewniony trening z trenerem za dodatkową opłatą
Koszty (miesięczny karnet + trener) od 400 zł od 1200 zł

Elektro-Fitness


Połączenie impulsów elektrostymulacji z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami, stanowi obecnie jedną z najbardziej skutecznych metod treningu dla każdego.

Czas


Trenując EMS , oszczędzasz czas. Trenujesz raz w tygodniu przez 20 minut. To wystarczy, aby skutecznie pobudzić wszystkie mięśnie. 1 trening odpowiada 3 godzinom spędzonych na siłowni.

Łagodzenie bólu pleców


Metoda EMS w skuteczny sposób wzmacnia rzadko trenowane mięśnie głębokie, które są odpowiedzialne za silne i zdrowe plecy.

28 dni 2 rozmiary mniej


Trening EMS w połączeniu z naszym programem metabolicznym, gwarantuje wyjątkowe efekty już po 28 dniach. Pierwsze widoczne efekty zauważysz już po 7 dniach.

Ochrona stawów


Podczas treningu EMS nie występują przeciążenia działające na stawy, gdyż nie używamy żadnych zewnętrznych obciążeń.

Rehabilitacja


Treningi EMS pomagają w szybszym powrocie do pełnej sprawności po kontuzji. Ból kręgosłupa zmniejsza się już po pierwszym treningu.

Samopoczucie


Trening EMS to nie tylko praca nad ciałem, ale także nad dobrym samopoczuciem. Po pierwszym treningu, będziesz chciał przyjść na kolejny.

Sport


Wytrzymałość, zwiększenie siły mięśni, rozwój tkanki mięśniowej, to korzyści, które powodują, że treningi EMS polecane są dla zawodowych sportowców.

PROGRAMY EMS

W zależności od poziomu Twojej sprawności fizycznej, celu jaki chcesz osiągnąć, wybierzemy jeden z 2 programów EMS lub zostaną połączone, aby dać Tobie maksymalne efekty.


EMS TRENING SIŁOWY

EMS TRENING SIŁOWY jest to ultraskuteczny program treningowy używany głównie do kształtowania sylwetki i budowania siły. Ten 20 minutowy program wykorzystuje częstotliwość 85 Hz, która według najnowszych badań, przynosi optymalny efekt w odniesieniu do budowania siły maksymalnej, a także poprawy prędkości i wytrzymałości. Dzięki temu, że w tym samym czasie aktywowane są wszystkie grupy mięśniowe, intensywność treningu jest zaskakująca. Badania pokazują, że dzięki temu, iż trening EMS aktywuje zarówno mięśnie szkieletowe jak i głębokie (posturalne) wpływa również na łagodzenie i eliminowanie bólu pleców. Ćwiczenia są zazwyczaj wykonywane w pozycjach statycznych bez dodatkowego ciężaru, a tym samym bez nacisku na stawy, więzadła i układu mięśniowo-szkieletowego, co sprawia, że EMS TRENING SIŁOWY jest najbezpieczniejszą metodą treningową pozwalającą na budowanie siły mięśni oraz wzmacnianie całego ciała.

Program EMS TRENING SIŁOWY przeznaczony jest dla tych, którzy chcą kształtować swoje ciało, zmniejszyć % tkanki tłuszczowej i zredukować cellulit (głównie kobiety), a także budować masę mięśniową, siłę i wytrzymałość (głównie mężczyźni).


EMS Cardio

EMS Cardio jest to najbardziej skuteczny program treningowy dla tych, którzy chcą schudnąć, spalić tłuszcz i budować wytrzymałość. Łączy program metaboliczny EMS, używając niskiej częstotliwości – 7 Hz, z treningiem wytrzymałościowym na maszynie eliptycznej. Program ten przyspiesza procesy przemiany materii w organizmie, co powoduje szybką utratę tkanki tłuszczowej, ale również poprawia ogólną kondycję i wytrzymałość. Generalnie 20-30 min treningu EMS Cardio jest odpowiednikiem około 1-1,5 godziny tradycyjnych ćwiczeń wytrzymałościowych. Spalisz dużo więcej kalorii w znacznie krótszym czasie!

Najlepsze rozwiązanie, które pozwoli zmaksymalizować efekty treningu to połączenie programu EMS Cardio z programem EMS TRENING SIŁOWY. Jest to klucz do osiągnięcia idealnej wagi i utrzymania jej – nawet wtedy, gdy nasza waga jest idealna, istnieje ciągła potrzeba bycia aktywnym. Wystarczy 20 minut EMS Cardio, by móc utrzymać wagę pod kontrolą.


OPINIE PROFESJONALISTÓW

DR MED. GERNOT FELMET

Specjalista w zakresie ortopedii. Praktyka ortopedyczna & klinika sportowa ARTICO w Shwenningen (Niemcy)


„Elektrostymulacja mięśni jest wykorzystywana w medycynie i rehabilitacji do treningu całego ciała. Wykorzystaliśmy system miha bodytec w praktyce ortopedycznej oraz przy „Koncepcji Szybkiego Treningu Fitness Dr Felmet”. Efekt wzmacniających się mięśni tułowia oraz zmniejszenia bólu pleców daje się zaobserwować w bardzo krótkim czasie. Po sześciu tygodniach można dostrzec rozbudowanie wyżej położonych mięśni ciała, mięśni tułowia oraz kończyn dolnych. Mówiąc w skrócie – rezultaty miha bodytec przerosły nasze oczekiwania.”

OLIVER SCHMIDTLEIN

Właściciel Centrum treningowego i terapeutycznego w Minich, trener fitness FC Bayern Munchen


„Miha bodytec jest używany zarówno przez sportowców będących w czasie wolnym oraz tych aktywnie trenujących w sezonie. Świetnie sprawdza się także przy problemach z bólami pleców. Stosowanie miha bodytec jako jedyną metodę treningową lub w połączeniu z tradycyjnymi formami ćwiczeń, prowadzi do coraz wyższych wyników i poziomów wytrzymałości. Trening z elektrostymulacją pozwala na silniejsze i intensywniejsze skurcze mięśni niż ma to miejsce przy skurczach samowolnych, pozwalając tym samym na zwiększenie np. szybkości. Wytrzymałość, maksymalne zwiększanie siły, hipertrofia – ustalamy indywidualne procedury treningowe w oparciu o program i intensywność.”

DR MED. GERNOT FELMET

Specjalista w zakresie ortopedii. Praktyka ortopedyczna & klinika sportowa ARTICO w Shwenningen (Niemcy)


„Elektrostymulacja mięśni jest wykorzystywana w medycynie i rehabilitacji do treningu całego ciała. Wykorzystaliśmy system miha bodytec w praktyce ortopedycznej oraz przy „Koncepcji Szybkiego Treningu Fitness Dr Felmet”. Efekt wzmacniających się mięśni tułowia oraz zmniejszenia bólu pleców daje się zaobserwować w bardzo krótkim czasie. Po sześciu tygodniach można dostrzec rozbudowanie wyżej położonych mięśni ciała, mięśni tułowia oraz kończyn dolnych. Mówiąc w skrócie – rezultaty miha bodytec przerosły nasze oczekiwania.”

WYNIKI TRENINGU EMS


86.8% trenujących zauważyło pozytywny wpływ na kształtowanie sylwetki [1]


71% trenujących wykazało znaczną poprawę wytrzymałości [2]


88% trenujących zauważyło zmniejszenie bólów pleców [3]


75.5% trenujących zauważyło uczucie zrelaksowania po treningu [4]


1] Electrical muscle stimulation as whole-body training –A multicenter study for the capability of whole-body training in the gym. Vatter, J., University of Bayreuth, 2003; Publication AVM-Verlag Munich 2010.

[2] Studies at the University of Bayreuth (Boeckh-Behrens et al. 2002-2006) and the German Sports University Cologne (Kleinöder/Kreuzer/Speicher 2006-2008).

[3] Full Body Electro Muscle Stimulation (EMS) training against back pain. Boeckh-Behrens, W.- U., Grützmacher, N., Sebelefsky, J., unpublished thesis, University of Bayreuth, 2002.

[4] Whole body electromuscular stimulation (EMS training) for back ailments. Boeckh-Behrens, W.-U., Grützmacher, N., Sebelefsky, J., unpublished dissertation, University of Bayreuth, 2002.